Førerkort klasse B

Førerkort klasse B gir rett til å kjøre personbiler og varebiler med en maksimal tillatt totalvekt på 3500 kg. Førerkortet inkluderer også rett til å kjøre en tilhenger med en totalvekt på opptil 750 kg. Det er krav om at føreren må være minst 18 år og ha bestått både teoretisk og praktisk prøve. Førerkort klasse B gir også rett til å kjøre moped, tre- og firehjuls motorsykkel, og traktorer med en maksimal hastighet på 40 km/t. For å opprettholde førerrettighetene kreves det at føreren følger trafikkregler og holder seg oppdatert på eventuelle endringer i lovgivningen.

Våre samarbeidspartnere: